Ik schrijf voor veel bedrijven websiteteksten. Tegenwoordig doe ik dat altijd in sprints. Een sprint betekent dat ik met volledige focus werk voor één opdrachtgever en afrond waar ik aan begin. Meestal kost het schrijven van websiteteksten mij één of twee dagen. Vaak start ik een sprint op het kantoor van mijn opdrachtgever en schrijf ik ook meteen daar aan de eerste versie.
Ik schrijf een beetje zoals ik praat, maar dan meer doordacht. Mijn teksten zijn strategisch en gericht op leesbaarheid.
Ik schrijf voor allerlei soorten opdrachtgevers, teveel om hier op te noemen. Een paar voorbeelden van opdrachtgevers zijn: Motel Mozaique, DeeldeZon, Count & Cooper, Vepco, Robuust, KoolBV, Kunstmuseum Den Haag, Dockbite & Mieke Cuppen.
Zoals je misschien opvalt uit deze random selectie, is er geen vaste lijn te ontdekken in de vakgebieden of hoe groot mijn opdrachtgevers zijn. Dat is omdat ik het belangrijker vind dat ik een goede klik heb met mijn opdrachtgever dan met het onderwerp. Door mijn journalistieke achtergrond is het voor mij heel gewoon (of eerder, juist heel leuk) om over een onderwerp te schrijven waar ik niet zoveel van af weet.









